Vanliga frågor

1. Vad är er returpolicy?

Om du av någon anledning har ångrat ditt köp ska du kontakta oss inom 14 dagar efter att du mottagit paketet. Produkter som ska returneras får ej vara använda och förpackning ska vara obruten. Produkten ska vara i samma skick som när det skickades för att ångerrätten ska gälla. Vid nyttjande av ångerrätten bär du som kund returkostnaden samt ansvaret för returen. Eventuell fraktkostnad återbetalas ej vid ångrat köp. Kom ihåg att ange ordernummer vid retur, och kontakta alltid oss innan du returnerar en vara!

2. Om jag vill ändra eller ångrar min beställning? 

Om du ångrar dig inom 24 h efter beställningen är lagd, så kan vi avbryta din order eller ändra den. Du måste då skicka ett mail till vår kundtjänst inom den tiden. Har ordern redan börjat hanteras av lagret går det tyvärr inte att avbryta den. Vid avbeställning återbetalas pengarna till ditt betalningsmedel, efter att du har varit i kontakt med supporten via mail & fått det bekräftat.

3. Hur lång tid tar det att få min beställning levererad?

Normal leveranstid är 7-15 arbetsdagar från det att din beställning har skickats.

Observera att leveranstiden kan variera beroende på rea & stor orderhantering, högtider, väderförhållanden och eventuella leveransförseningar. Om du inte får din produkt inom 15 arbetsdagar, kontakta oss så hjälper vi dig vidare, info@alldayshop.se

4. Hur returnerar jag en produkt om jag inte är nöjd?

För att returnera en produkt inom öppet köp, vänligen mejla oss först på info@alldayshop.se

5. Kan jag få en återbetalning om jag returnerar en produkt?

Ja, om du returnerar en produkt inom 14 dagar från att du fått hem den och kontaktar oss via vår e-post före, erbjuder vi en fullständig återbetalning för produkten, efter vi har inspekterat och godkänt den. Produkten måste vara i originalskick för detta.

6. Måste jag betala för returfrakten?

Eventuella returkostnader är normalt kundens ansvar om returen inte beror på fel eller defekter i produkten. Vi rekommenderar att du kontaktar vår kundsupport för att få exakta detaljer om returfrakten och returadressen.

7. Hur lång tid tar det innan min återbetalning behandlas?

När vi mottagit och godkänt din retur, behandlar vi återbetalningen inom ett par arbetsdagar. Observera att det kan ta några dagar innan pengarna syns på ditt konto, beroende på din banks behandlingstider.

8. Mitt paket var skadat när jag mottog det, vad gör jag? 

Hämta inte ut ett skadat paket! Om skadan upptäcks först efter att du öppnat paketet, och skadan är av en typ att den kan härledas till hanteringen av transportföretaget, ska du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas tar du kontakt med oss på info@alldayshop.se

9. Hur reklamerar jag en produkt?

Skulle det mot förmodan vara något fel på din produkt ber vi dig kontakta oss så snart som möjligt, inom 14 dagar, från att du mottagit varan. Kom ihåg att tydligt beskriva felet och bifoga tydliga bilder.

Samtliga reklamerade varor ska sändas till returadressen ni får av oss, om annat ej överenskommits. Du betalar returfrakten, vilken sedan återbetalas av oss om produkten efter granskning visar sig vara defekt. Tag alltid kontakt med oss på info@alldayshop.se innan retur!

Har du eventuella funderingar tveka inte att kontakta oss på info@alldayshop.se